събота, 23 януари 2016 г.

Зима в Балкана


    Пореден зимен преход в Балкана, амбиция не липсваше при подготовката, но малките грешки понякога предрешават и изхода. И въпреки чудесното време за ходене, в пълно безветрие и по тениска, с перфектната метеорологична прогноза и натоварен с бивачното оборудване, техника и храна за няколко дни - неуспешен. Снегът беше навят и нестабилен, а направих грешка да тръгна без снегоходките, тъй като от ниското планината изглеждаше по-безснежна и затъвайки до чатала, скоро останах без сили по ръба, на около 1700м.н.в. и на няколко часа с това темпо от връх Кочмар. Едва се измъквах от снежните хватки, пропадайки в следващ и следващ капан по нещадящия и рязко изкачващ се ръб... Скоро щеше да се стъмни, а идеята беше да спя на палатка преди стръмното слизане на рид Чуфадарица, в другия край на масива Равнец, преминал по билото Равнец на Стара планина между Карлово и Калофер. Далеч бях от мисълта да не спазя предварителния замисъл, защото през нощта времето щеше да се развали, със сигурност залезът щеше да ме хване в нищото, а аз без сили да правя бивак, където ми дойде... С всяка хватка при пропадане в дълбокия сняг, шестото ми чувство нашепваше за бъдещия провал и след пет мъчителни часа и около 1300м. засмукана възходяща денивелация поех по обратния път. За пореден път режимът "минаване между капките" не проработи за мен и скоро ще следва реванш! :)

Рид Сакарица в далечината.


Връх Кочмар на преден план.

Веженското било с връх Вежен се белее ясно в далечината. Също труден за зимно изкачване връх!

До скоро! :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар